

7がつ5か たなばたかい


きょうはたなばたかいを しました。
たんざくに ねがいごとを かいて、としょかんのささのは につるすよていが....。ささのは が じゅんびされていなかったので、おもちかえりに。 スーパーでもよく ささのは をみかけるので、ぜひみなさんも たんざくにねがいごとを かいて、つるしてくださいね。
そして ひさしぶりの たんじょうかい。スタッフKさんのてづくり チョコケーキはおいしかったですよ!

ことしも あたらしい スタッフがまたふえました。
なんとそのなかには、アラビア語がわかるスタッフさんが!
いろいろな くにのかたの さんかを おまちしてます!

Today, we prepared for Tanabata Festival. We wrote our wish on strips of paper. you can see Bamboo branches with ornaments and paper strips in super market etc... so please write your wish and hang it on the bamboo branches!
We also had delicious hand-made cake by one of our staff to celebrate birthday for some of our members and staff.

We welcomed new staff this June and one of them can speak Arabic. Don't hesitate to come and join us even though you don't speak Japanese! we are looking forward to rmeeting new friends from various countries!


20160705215408.jpg



20160705215341.jpg




comment

管理者にだけ表示を許可する

translation
最新記事
月別アーカイブ
カテゴリ
検索フォーム
リンク
QRコード
QR
メールフォーム

名前:
メール:
件名:
本文:

